Bila suami tak mcm suami

Kenalan aku mengadu suami dia, takde keje lain. Tido tido tido tido! Berhari hari boleh tido je dan tak bangun bangun. Kalo bangunpun sekadar nak makan minum kencing berak or isap rokok!

Aku dok terbayangkan, tak keje ke? Tak pening kepala ke? Tak serabut ke 27 jam sehari tido bersambung sambung. Eh hello bai.... kalo ko tu dah bergelar suami, tolonglah berwatakkan seperti suami dan ayah kepada anak ko! Jangan jadi mcm sampah nanti orgpun naik menyampah lantas ko di sepak ke tong sampah!

Keje malas, tak bagi isteri keje sebb cemburu kalo di jeling lelaki lain?!! Hoh ni zaman batu kapur ke apa? Bini takleh keje? Kalo setakat gaji ko RM1200 sebulan apa ko nak bagi anak bini ko mentekadarah. RM1200 tu kalo genap sebulan ko keje... belum kira yg ko EL, Unpaid leave, MC dan segala jenis bapak cuti yang ko amik. Ko takde akal ke? Anak bini ko nak makan apa? Sapa yg ko nak harapkan beli pampers anak ko yg baru nak jejak setahun tu? Nak harapkan pusat zakat or jabatan kebajikan masyarakat.... aduila sungguh aku tak paham!!! Macamana buleh wujud lagi dlm dunia manusia bahlol bahlol ala bahgal macam ni.

Ko bersyukur la ko dapat bini yang buleh tahan peel ko yg mcm sampah sarap tu. Kalo dapat ke aku... aku sagat kepala ko kat jalan biar mampos trus. Sebbnya ko ada otakpun tak guna, ada akaipun tak jalan. Mampos lagik baik dari hidup menyusahkan org.

Bila org tegur ko nak melenting ckp org tak paham ko!! Pala otak ko la orang tak paham ko! Ko tu yang tak paham diri sendiri. Apa yg aku tak pahamnya kalo ko pemalas nak bangun pergi keje? Apa yang aku tak pahamnya kalo idop ko bergantung pada kuarga in-law ko? Air muka ko takde ke sebagai lelaki. Batu ko letak mana? Bagi hanjing makan? Binatangpun tau cari makanan tuk suapkan anak anak dia makan. Inikan pulak ko manusia. Hah bagitau aku part mana yang aku tak paham!! Bodoh!

Bini diapun satu bodoh jugak... bukan la aku nak kutuk dia tapi dah tau laki tak berguna... anak baru setahun ko dah hamil lagi 4 bulan. Skang ni pun mak pak ko yang support ko 3 beranak lagi ko nak beranak. Esok pampers, susu, makan, pakai sapa nak beli? Mak apak ko? Ko kekecik pun mak ko bela sampai besar panjang, dah berlakipun nak bagi mak pak ko bela plak ko laki bini anak beranak!!! Mmg sesuai la ko dua org........ sesuai sangat!!!!

Laki tak bagi keje ko tak keje...
Laki tabur benih ko tadah......
Laki tak bagi nafkah ko hulur tangan kat mak pak ko....
Baguslah tu.... Bagi laki ko pijak kepala mak ayah ko plak.... tak reti reti ko ajar sket laki ko tu.


Aku doakan yang terbaik agar laki dia cepat berubah. Tapi sebelum tu aku berharap bini dia akan berubah dulu. Aku tak galakkan ko bercerai sbb dah ada anak. Tapi pleasela hidup biar berprinsip sket.. Jangan duk cekik darah mak pak kita. Tak kesian ke kat depa.

Kepada si suami pemalas tahap apa pun aku tak tau........ silalah ko sedar diri. Kalo ko stick ngan sikap kuat membuta dan pemalas ko tu, tak usahlah ko nak cemburu org lain beli rumah, beli kereta beli perabot. Selagi ko tak berubah... tu jela yang ko buleh buat pun. Cemburu!! Silalah CEMBURU saja.

0 commentos: