Rewang yg tak mcm rewang.

Wohaa! Sabtu yg bz dowh. Aku keje sampai kul 1 rush balik umah sampai kul 2 (eh ni siput sedut ke manusia yg bawak kete ni. Umah sekangkang kera dari opis buleh sampai sejam drive ke? kakakakaaa). Well aku pemandu berhemah bawak kete pun sangat berhemah, sbbnya Livina aku tu dah banyak sangat lukisan geometrik, lukisan alam semulajadi, lukisan pedal beskal anak bujang aku dua org yg sangat suka racing dan pacak kat celah celah kete aku time kete aku parking kat porch kete. Belum termasuk lagi lukisan pemandu pemandu jadah aram yg park sebelah kete aku dlm seinci je lepas tu bukak pintu kete pastu kena kete aku pastu dgr aku bertempik!!!

Aku: Hoii buta ke??!!!! Parking bebesar alam tp ko park jarak kete aku ngan kete ko mcm jarak besar   
         bijik!! Ko nak aku tunjuk middle finger ke?

Apek (yg dah 2 3 kali aku kena mmg cina la mcm bangkai je riak muka depa) : ( No sound) (Respon muka sebijik mcm muka babi tengah nak mengawan!!!) Dan berjalan menjauhi aku. Aku tak sure dia tak paham aku perli dia ke atau mmg jenis bak kut teh mmg mcm ni pekak badak banggang bodoh piang!!!!

Aku: Mcm sial je. Kalo ko banggang jgnla buat org lain terasa banggang.

Aku tak memaki dah. Jalan check kondisi kulit kete dengan kunci kete di tangan, sambil lalu..zzzzzzzzttt pintu kete dia kakakaaaaa..... Aku buat lukisan pembaris. Siap ada lengkang lengkuk lagi kakakaaaa. Pastu cuak cecepat masuk dlm kete lock pintu dulu start enjin dan cabut. Dlm kete gelak gelak jahat jugak tp ati sedih kete aku ada kesan bucu kete. Fuck off la manusia camni.

Eh jauhnya tersasar dari topik aku kakakaaa.. ok back to the story mory the morning glory. Sampai umah aku pun rush p umah kenduri depan umah aku tu. Dengan suor jeans ngan T-shirt keje, terasa cam patriotik je lepas keje p berjuang plak memotong bawang, lobak timun, cili besar dan sebagainya.

Tapi aku peratikan, aku dah potong dekat lima biji lobak tuk di buat acar, mak cik sebelah aku sebiji pun masih terkemut kemut. Dah slice satu persatu lepas tu nak potong memanjang depa duk slice sekeping sekeping. Aku skali slice 4 5 keping. Pastu depa ckp, takyah buat lelaju bukan nak g mana pun.

Aku mcm... apa kejadah depa ni merewang tp duk buat keje cam siput babi. Terhegeh hegeh. Pastu mulut keje lagi laju dari tangan.

Dahla aku pakai suor jeans ketat sket. (Dah tau perut ko besar geleber ko pakai suor ketat buat apa. Ko mmg nak carik pasalla kan hahahahaa) Aku dah takleh bersila lelama sangat. Aku rasa urat perut aku berpintal-pintal, kulit perut aku usah ckpla.. aku buleh dgr kulit perut aku mintak ampon takleh bernafas.
Hahahaaaaa (read : nangis hiba benornya ni adeh.)

Selepas potong timun, potong lobak. Hmm ni aku buleh blah lagik. Skalik depa suh aku potong bawang. Gulps.. erk? Abisla banjir umah org ni kang. Akupun dengan muka sedikit gabrapun amik. Satu bakul beb bawang nak kena slice. Aiyoyoooooo padaiyaaappppaaaaaaaa. Tani kurenggekkk!!!

Aku pun slice la, dengan standby satu tuala kecik di bahu. Bila lima biji potong buleh blah lagi. Masuk 10 biji mata aku dah start berair air. Pedih dowwwwhhhh! Uwaaaaaa!!! Ni pun aku pasan gak aku dah potong lima biji, mak cik sebelah aku baru potong sebiji. Terkial kial. Aku nak je ajar ilmu chef yg aku dapat tapi malas nak tunjuk pandai kejap agik mesti kena sedepek!! Buat pe nak potong lelaju cam Chef Wan tu ida oii. Kita bukan nak g mana pun! Ok so baik aku diam dari berckp. kakakakakaa Malas nak ckp banyak kang kalo aku panas je dgr jawapan atau alasan yg di berikan, kompom aku akan keluarkan ayat superpower laser aku yg buleh membuatkan sessi rewang lepas ni takde sapapun nak duduk sebelah aku. Hakhakhakhak well ada aku KISAHHHH!!!!????

Tapi mmg aku nak jawab camni je masa depa ckp camtu..

Aku: Makcik makcik. Mak cik duduk rumah sehari 24 jam. Saya ni duduk umah sehari mungkin 8-10 jam, selebihnya saya kena kuor mencari sesuap nasik. Dah kalo time patut saya membungkang dan bersendeloka dan berlaga pusat ngan laki saya tapi saya nak kena duduk sini berjam jam berlaga pusat pulak ngan mak cik dengan bawang dan dengan carrot. Tentula keje saya akan jadi laju.. lagi laju dari lipas kudung. Almaklumla nafkah kena cukup baru tak gersang kan mak cik. Mak cik takpela pagi petang siang malam asal laki balik keje boleh dapat nafkah. Saya susah nak dpt, apalagi kalo waktu siang. Asik dpt nafkah malam je mana nak adventure. Bosan tau bosan.

Erkss.. kakakakakaaaaa..... Kalo ni la jawapan yg keluar aritu dari mulut aku aku kompom. Sah kena blacklist dari geng pokok mangga ni. Pastu kalo kenduri kawin depa bagi kad jugak tp kompom tulis kat kad.

"Kalo tak datang pun takpe" hahahahaha hak tuiiiii....

Tapi takleh byk hati mao jaga kalo duduk berjiran ni. Biarla depa bermulut longkang asalkan aku tak. Cuma jgn step over the limit. Kekadang ayat yg terkeluar dari mulut aku ni tidak mampu tertahankan.

Sekiannn... Wassalllammmmm...

Mode: Teringin berlaga pusat. Gulps.



Kakakakakakakaaaaaaaaaaaaaaaa

2 commentos:

lara mikhael said...

hadoi la,memacam citer jejiran tetangga ko ye mek..sabar...sabar..idop berjiran gitulah kot..bak kata ko, selagi tak over step the limits. erms, bab berlaga pusat tu kira macam sesi ke syurga la yek :)) aku paham..sekarang full moon...

aloNgwaNida said...

Kakakakaaa.... ah ko ni mmg sentiasa memahami aku. Tu pasal la ko gojes miahahaaaa...

Tapi dari aku tulis entry ni sampai pagi ni masih blum berlaga pusat pun kakakakakaaa...

Sob sob sob .. sodih :))