KANTOI KAH?????

Petang tadi balik keje trus rush En. Wan ke bank. Semenjak mengandung ni kalo dah masuk umah malas sungguh nak kuor semula. Kalo boleh dah masuk rumah nak landing saja adanya.

Dalam perjalanan menuju ke bank En. Wan berbunyi.. seperti berikut:-

En Wan: Esok saya nak kena keluar awal ni. Pukul 8 mesti ada kat UM. Ada site survey kat UM.

Aku: Hmmm bulan ni dah baper kali saya dengar camtu. Ntah ye ntah tidaknya nak sampai UM kul 8. Ntah-ntah kul 10 baru sampai.

Dan tetiba……..

En Wan: Saya bawak suratla kalo awak tak percaya..
Sambil pemerhatian masih terus ke jalanraya.

Aku yang masih blur still tak dapat tangkap maksud ckp laki aku ni.

Tetiba…. Pap! Lampu alert aku menyala.

Aku: Erks sejak bila plak pergi site survey nak kena tunjuk surat kat saya. Bukan selalu ni pergi je ke? …. (hah aku dah musykil aku perli bab lain nampaknya dia ke lain).

En Wan: Yela, mana la tau kalo awak tak percaya saya plak.

Hah! Lagi musykil bin ajaib aku.

Aku: Saya perli tadi tu pasal sempat ke awak tu nak bangun awal kul 6 pagi yang beria ia nak sampai UM sebelum kul 8.

Laki aku dah terdiam.

Aku: Hah ni yg pk org perli ke lain ni….. ada niat ke lain ke?

En Wan: Cehhhh! Takdenyaa. Mana tau… awak tu kekadang jeles tak bertempat.

Aku: Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Sejak bila saya pandai jeles ni?

Perbualan terhenti di situ…

Adakah aku yang berprasangka atau mmg statement laki aku tu mmg patut di prasangkakan? Hah ada aku EL, tail laki aku ke UM esok ni… kakakakakkaa.

MODE: Takde kuasa mak nak tail tail org. Lebih afdal masuk opis abiskan keje yg berlambak lambak! Cettttt!!

0 commentos: