Melompat kalahkan budak?

Okeh, smlm En. Wan bawak kita org anak branak g men futsal. Okeh aku reluctant awalnya nak join dowh. Sengal gila tahap bewak komodo la kalo join member dia. Semer speaking Republic Ganu, letih otak aku nak memikirkan dan menterjemahkan apa kejadah aramkah yang mereka sembangkan. Dah la ckp bukan men laju cam ketapi terputus kepala. Tapi aku telah dipaksarelakan untuk menjoin party telo telo utk menjadikan aku mcm bibik terkejar anak aku ke hulu ke hilir, terjerit terpekik kat sports planet kat sunway tu. So what? Sore aku kuat cam pakai mic? Suka ati aku la sore aku ko sibuk pandang pandang apa pasal? Tak puas ati? Nak gaduh? kakakakakaa.... cam bangkai kan :)) hahahahaaa... ada aku kisah?!
Dahla aku sorang je yg bawak anak. Anak cam superman okeh, elok plak dia boleh masuk dlm court futsal tu masa team hubby tengah main bola, sib baik tak tertendang bola tu ke kepala si kenit tu kalo idok kompom melayang anak aku. Pastu ko tak reti sapa yg sepak bola tu aku melayangkan plak kepala ngan telo ko??!!! Mata ada boleh toleh toleh sket tak??!!

So masa En. Wan tengah main memula tu aku dah angin, (angin sbb dia je boleh main sonok sonok aku kena jadi road runner kejar anak aku ke hulu ke hilir hahahaha keji giler dpt bini camni:)) ) tapi tak lama pastu ada team yg dah abis men so ada court yg kosong. So?? Apalagi?? Mari kita anak branak memunyakan court ni dan gunakan dengan FOC gagagagagaaa.. So kamipun bergelentangan la kat dlm tu, Danish jaga pintu goal siap kangkang kaki tangan kembang kembang (ewah bukan men bergaya ko ek cam goalkeeper Argentina jek gaya ko ni. Ni bahana layan piala dunia ngan En. Wan la ni sampai boleh tiru gaya ni. Pastu masa aku nak sepak bola dia boleh siap tepuk tepuk tangan sambil ckp Okeh Ma, cepat sepak, mesti tak gol? Erks? Adakah ko nampak kaki mak ko ni cam kaki gajah apa ko pk stakat badan ko yg cam tiang tu kalo mak ko sepak bola ko dpt tahan pun kompom ko leh melayang masuk dlm jaring gol jugak kakakakakaaa... (okeh dah takleh kutuk diri sendiri lelebih tak baik tuk kesihatan huhuhuhuu). Irfan seperti biasa, mamat ni lone ranger, dia pelok satu bola kendong bawak lari ke hulu ke hilir sampai berpeloh peloh.

Tapi..........

Waktu aku anak sibuk kejar bola kat penjuru court ada sorang budak singh aku rasa dok usha usha anak aku. So aku mcm takpela dah ko nak tegur tegur anak aku. Pastu galak plak duk usha usha anak aku. Eh hello muka ko dahla sket punya kacak, idong terpacak, boleh tak ko duk jejauh sket, aku yg mcm mak gajah ni nak men bola tampar sensorang kat dlm court tu pun segan. Dah tu ko tengok aku tersengih sengih. Haih ada jugak aku baling ngan bola anak aku idong budak ni kang!!! Sibuk betul!!!! Grrrrrrrrrrrrrr...
hahahahaa

So akhirnya aku tak jadi mengamuk ngan En Wan sbb akhirnya aku dpt spend masa ngan anak anak aku men bola dlm court yg percuma. Sangat best! So kalo ada game agik aku akan join, but this time kompom ngan tracksuit dan kasut sport. Baru layan nak lari beb. Buah dadapun nak makin mengembang ni berat gila nak bawak! Aduiii..

1 commentos:

lara mikhael said...

statement tang buah dada adalah paling mengancam..ahahah!
Wah..len kali nak main futsal, ajaklah mak sama noks..mak pon teringin nak sepak-sepak bola.