Slot jiwang karat!!! Yearkkhssssss!

Suddenly masa tengah sibuk wat keje tetiba ingatan aku (yg agaknya dah kurang siuman ni tetiba sepintas lalu terbayang wajah si ex yang sudah bertahun putus hubungan. Since aku married dan dia still solo.) Dlm hati wattheheck plak boleh tetiba ada zoom in wajah dia kat kotak ingatan aku? Eh ini sudah mendatangkan marah.. hahahahahaa...

Dan tetiba plak dia pm aku kat YM dengan alasan bertanyakan kabar 2 hari lepas. Hmmm betul ke org ckp kalo tetiba kita teringatkan someone, maksudnya org tu pun teringatkan kita? Betulkah? Bukankah ini suatu kebetulan?

Bak kata Nina, KMJ (kenangan mengusik jiwa << hua hua hua sgt tak boleh BLAH ayat ni okeh!) kakakaka....

Aku harap masa akan terus membuatkan aku melupakan dia, even dulu aku rasa nak melupakan dia adalah sesuatu yang sangat mustahil akan terjadi dlm hidup aku. Aku rasa dia dah terukir cam tatoo dlm palaotak aku ni. Yang manis yang pahit yang baik yang buruk semer ada tentang dia tentang aku tentang hubungan kami yg macam slot sinetron. Kalo buat filem kompom boleh pecah panggung (perasaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!! kakakakakaka).

Skali skala kalo teringat tu adalah adat, sbb pernah mempunyai perasaan yg sgt mendalam pada dia. Tapi aku telah lama menerima kenyataan, jodoh yang telah di tentukan oleh Allah S.W.T adalah jodoh yang terbaik buat hambanya. Dan aku sangat sangat sayang pada Encik Wan. Semenjak kesibukkannya outstation di kedah, hati sering di hambat rindu tak keruan. Bukan kerna rindu yg melibatkan sex sex ni, tapi bila waktu senggang di rumah dan aku sendirian, bebetul terasa.. kalolah Encik Wan ada? Pergi keje nampak kelibat pasangan suami menghantar isteri pergi keje, bersalaman dan memberikan kucupan di pipi, hati aku benar benar tercuit. Cemburunya aku. Bila agaknya semua itu boleh kulakukan semula seperti selalu.

Duduk bersimpuh di sejadah aku berdoa,

"Ya Allah, segera kembalikan suamiku padaku. Seksanya hidup berjauhan hanya Kau mengerti."

Aku? Mmg tengah hati kama. Mengulit rindu pada suami yang sudah hampir setahun duduk berjauhan dariku kerna tanggungjawabnya pada tugas.

Tetiba waktu tengah menaip ni ada air jernih yg suam suam mengalir di pipi. Ya Allah kuatkan hatiku. Jangan rapuh menempuh badai. Aku sangat sangat merindui Encik Wan. Serasa mao tercabut nyawa dari badan menahan getar di hati.

............................. Lost.

0 commentos: