Feng Shui

ni opis aku.. benornya opis bos aku la hak hakhak

Korang penah dgr tak pasal Feng Shui, Ying & Yang and bla bla bla. Okeh this is what happen now in my office. Bos aku yg rock aka kacak tu tetiba guna Feng Shui tuk office dia? Argh apa kes? Muka aku ni tak mendatangkan tuah ke? Takde ong ke huahuahuahua(gelak jahat ni). Well as if i care dia nak bawak bapak Feng Shui ke Nenek Feng Shui ke nak check kondisi kompeni dia ni. I dunno and dun want to know. Bab telek nasib, Feng Shui apa bla bla barang semer mmg tak suits jiwa aku yg langsung tak mempercayai bende bende tahyul ni. But, since dia yg sukacita nak baya so biarlah. Dia bukan islam pun kapir so lantak situ! Yang paling tak best last saturday dia suruh aku alihkan fax machine, printer, dotmatrix printer aku dlm bilik yg kat dlm gamba tu dengan alasan kat luar ni takde ong? Ong? Onk dekedek kedek ke apa ek? Hahahahaa... well aku pun turutkan la kehendaknya, dan tau apa jadi, mulalah aku nampak apa motif bos aku yg sebenarnya.. mementangla aku montel dia saja je nak letak fax printer jejauh supaya aku bersenam sket dlm opis ni? (What the heck - boleh tak camni? hahahahaa).

Aku terdetik gak nak tanya dia, aritu tukang telek tu datang opis dia ada ckp tak aku ada Ong tak? (kalo dia ckp aku bawak malang so nak ckp apa kan redha jela esok buleh anta surat resign huahuahuahua) Tp kalo dia ckp aku ada ong pun aku nak hantar surat gak sbb aku rasa baik aku running bisnes aku sendiri dari aku kasik org kayakan- Konon!!! Hampeh!! Kakakakakaaa.....

So, moral of the story. Faith, untung rugi, kaya miskin, jodoh dan ajal pertemuan di tangan Allah. Kedudukan mesin pencetak atau mesin pengHENTAK sebenarnya tidak akan mengubah nasib anda sekiranya anda tidak berusaha dengan lebih rajin lebih fokus dan lebih bertawakkal kepadaNya. So kalo ada otak tak pakai pun takde guna, kalo ada kederat tak nak kerahpun takde guna dan kalo takde keazaman pun takkan kemana.
Kerna Allah SWT berfirman," Tidak akan Aku ubah nasib sesuatu kaum itu sehingga mereka merubahnya sendiri." Yesszzaaaa... please take note okeh.

Aku sorang kat opis hari ni. Mood tak bagus kerna ada cilaka bikin onar dan panas cuaca. Tapi bos takde, enquiry pun tak banyak- most dah settle - so HEAVENLA aku sekejap.

0 commentos: